Salgs- og Leveringsbetingelser

Alle priser er i danske kroner og inkl. moms. Der tages forbehold for trykfejl og udsolgte varer.

Priserne er baseret på salg af hele kasser (6 flasker), som gør at vi kan tillade os at have en betydelig lavere avance end i den traditionelle vindistribution og i supermarkederne, og dermed kan tilbyde interessante priser på kvalitetsvin.

Vores salgskoncept af hele kasser udelukker ikke muligheden for at købe enkeltflasker mod et mindre tillæg på 10%. Ligesom man kan bestille smagekasser med forskellige vine i pr. email mod et tillæg på 10%. 

Levering/fragtpriser:

Vi tilbyder levering over hele landet til brofaste øer. Der er som udgangspunkt 1-3 hverdages leveringstid på alle ordrer. Levering sker med GLS som leveringspartner.

Fri fragt:

  • Ved levering til følgende kommuner: Lyngby-Taarbæk, Gentofte, Rudersdal og Gladsaxe. Levering efter aftale.
  • ved aftalt afhentning på WinePoints adresse: Kulsviertoften 8, 2800 Kgs. Lyngby
  • på ordre over 1.500 DKK

Prisen for levering til pakkeshop er: 100,-

Prisen for levering til hjemmelevering er: 120,-

Kontakt os for prisen for andre kvantiteter eller hvis du bor på en ikke-brofast ø.

Betaling:

Du kan bestille dine varer online og betale med Visa, Visa-Dankort, Mastercard og Maestro kort samt ethvert subbrand af Visa og Mastercard (Electron, debit, kredit, business, osv.). Mastercard SecureCode samt Verified by Visa er automatisk slået til og koster ikke ekstra. Ydermere kan du betale via en bankoverførsel.

Konto:

Nordea
Reg: 2445
Konto: 6897 826 656
IBAN: DK5420006897826656
Swift: NDEADKKK

Ved afhentning kan du betale kontant eller MobilePay.

Vi tager ikke gebyrer for betaling med kort. Der trækkes ikke et større beløb end det, du har godkendt ved købet.

Data du sender i forbindelse med køb betalt med betalingskort, er krypterede (SSL).

Øvrige handelsvilkår

Du skal være fyldt 18 år for at handle på www.WinePoint.dk . Er du under 18 år, skal du have samtykke fra dine forældre.

Ud over de i “Leveringsbetingelser” nævnte retningslinjer gælder følgende:

Når du har afgivet en bestilling, modtager du en ordrebekræftelse pr. e-mail, hvori der angives, hvilke produkt/produkter, du har købt. 

Annullering/returnering

Ud over de under “Leveringsbetingelser” nævnte tilfælde tages varer retur, for så vidt de er i ubrudt emballage, medmindre andet er aftalt. Ved returnering afholder køber fragtomkostninger og har det fulde ansvar for fragten. 

Efter annullering/returnering af køb vil der gå 2-3 dage, før beløbet bliver hævet fra WinePoint.dk’s bankkonto.

Reklamation

Når du ønsker at reklamere over et produkt, skal du starte et returforløb for ordren ved fremsendelse af mail til: info@winepoint.dk. WinePoint følger Købelovens regler for reklamationer i forbindelse med varekøb (24 mdr. reklamationsret).

Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug eller opbevaring af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Reklamationer skal foretages inden for 48 timer efter, at du har opdaget manglen ved varen afhængig af manglens karakter.

Særligt for defekte vine gælder, at prop og vin skal gemmes, og på forlangende fremsendes til WinePoint.dk. Det skal understreges at WinePoint.dk ikke kan garantere at en evt. fuld kompensation kan ske ved fremsendelse af tilsvarende vin (spec. årgang).

Varen sendes til: WinePoint Aps, Kulsviertoften 8, 2800 Kgs. Lyngby.

Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er, så detaljeret som muligt.

Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse.

Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Fortrydelsesret ved køb i webshop

Returvarer

Du har 14 dages ombytningsret fra det tidspunkt, du modtager vinen. Du kan vælge enten at bytte vinen til anden vin eller få pengene retur. Forsendelsesomkostningerne refunderes ikke. Returnering af vin aftales med os på forhånd, og vinen skal være i samme stand, som ved levering.
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen, uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

VIGTIGT

Ved levering anbefaler vi, at emballagen kontrolleres grundigt, således at fragtskader kan opdages allerede ved leverance. Hvis varen ikke er i orden ved modtagelse, eller hvis du finder skjulte skader på varen (hvor der ikke har været synlige tegn på emballagen), kontakt WinePoint.dk på (tlf: +45 2045 9411) eller via. mail: info@winepoint.dk) hurtigst muligt og indenfor rimelig tid.

Ved skader/mangler bør al emballage gemmes som dokumentation for, at det har været en skjult skade.

Reklamationer i forbindelse med skjulte skader fundet under udpakning, bør ske hurtigst muligt og senest førstkommende hverdag kl. 12.00, da dette letter bevisbyrden overfor transportøren væsentligt.


Hvis varens emballage er skadet ved modtagelse, anbefaler vi, at du noterer dette på fragtbrevet, når du kvitterer for modtagelsen. Dog bør du nægte modtagelse af varen, såfremt selve varen er tydeligt skadet. Herefter bedes du kontakte WinePoint.dk for at aftale det videre forløb.

Sikkerhed på nettet 

www.winepoint.dk anvender sig af onlinebetalingssystemet Paylike.

Links til yderligere information om handel på nettet:

www.dibs.dk – Dansk Internet Betalingssystem 
www.forbrug.dk – Forbrugerstyrelsen 
www.net-tjek.dk – Forbrugerstyrelsen – med karakterbog over onlinebutikker 
www.fbr.dk – Forbrugerrådet 
www.fi.dk – Forbrugerinformation